Príbeh čitateľky Janky: Príbeh dovezeného autaDobrý deň, keďže som sa stala oklamanou obeťou ďalšieho z rady súkromných predajcov ojazdených vozidiel, chcem sa podeliť o skúsenosť. Zakúpila som si jazdené vozidlo od sympatického pána predajcu, ktorý sa okrem servisu zaoberá aj dovozom vozidiel zo zahraničia. Pri kúpe ma ubezpečoval, že vozidlo je v najlepšom poriadku, kúpil ho pre dcéru, a preto nemôže byť chybné. Pýtala som sa či bolo buchnuté, na čo reagoval, že predchádzajúca majiteľka vybehla s predným kolesom na obrubník a praskol chladič, ktorý vymenil, ale nič vážne sa nestalo, auto je v poriadku. V nasledujúci deň som vyplatila dohodnutú cenu a vozidlo som si prevzala. Podpísala som zmluvu, ktorá bola zlátaná len tak na kolene, v ktorej stálo klasické ,,kupujúci je oboznámený s technickým stavom vozidla". V prvé dni užívania vozidla som zistila, že zadná časť vŕzga, hlavne pri prekonávaní prekážok (spomaľovače a pod.), zmiatla ma aj stále sa zväčšujúca škvrna na displeji, zaseknutý CD prehrávač, ale ako laik som tomu nepripisovala žiadny význam. Asi o mesiac som si dala namontovať bezpečnostné zariadenie a po opustení firmy som zistila, že mám ťažkosti s posilňovačom riadenia. V ten deň som zašla do autorizovaného servisu, kde som sa sťažovala na spomínanú závadu. Po obhliadke mi povedali, že sa od opravy dištancujú, ale môžu mi povedať, že nemám vo volante airbag, že mi ho predávajúci šikovne vybral. Samozrejme som pôvodného majiteľa ihneď kontaktovala, pričom ma ubezpečil, že sa nič nedeje a nový volant mi dovezie zo zahraničia. Na otázku prečo vo vozidle airbagy chýbajú mi odpovedal, že nemal dôvod kontrolovať ich prítomnosť. Rozhodla som sa preto navštíviť odborníka. Ten mi oznámil, že vozidlo je nebezpečné, zadná náprava je ohnutá a otázkou času je, kedy sa mi rozpadnú ložiská, o tlmičoch nehovoriac. Zadnú pneumatiku ložiská už zodierajú a nesedia plechy, pretože vozidlo bolo silne havarované. Nechcela som tomu veriť, a preto som navštívila autoservis, kde mi zopakovali to isté, okrem iného mi pozreli jednotlivé časti karosérie a skonštatovali, že na laku sú silné odchýlky, pretože auto bolo striekané po havárii.Z odbornej diagnostiky vyplynulo, že vozidlo bolo silne havarované a jednalo sa o čelnú zrážku, pričom bola poškodená zadná náprava, ktorá je silne vychýlená, čo dokazuje aj protokol z geometrie, nedá sa opraviť, je možná len celková výmena. Na prednej časti vozidla bola poškodená stena chladiča, ktorú nie je možné takisto opraviť, je možná len celková výmena. Aby vozidlo bolo pojazdné a bezpečné stálo by ma to viac ako 2 500 EUR. Odporučili mi, že mám vozidlo vrátiť, pretože je životu nebezpečné, v prípade, že si diely vymeniť nedám. Viac tu. |
Nový typ internetových podvodov Združenie SOVA už niekoľkokrát informovalo o podvodníkoch na internete. Väčšinou sa snažia predávať vymyslené autá za ohromne nízke ceny a vylákať tak z kupujúcich platby cez Western Union. Záujemcovia o auto tak zostanú bez peňazí aj bez vozidiel, a dopátranie týchto organizovaných podvodníkov je vlastne nemožné. SOVA však naposledy zaregistrovala opačný typ týchto podvodov kde podvodníci kontaktovali predajcov, ktorí mali "iba" uhradiť prepravu. Našťastie bol našim čitateľom spôsob predaja podozrivý a neposlali žiadne peniaze. Otázkou však zostáva, koľko majiteľov vozidiel už peniaze vo vidine výhodného predaja cez Western Union zaslalo. Zároveň je potrebné reálne si uvedomiť a zhodnotiť, prečo by záujemca o vozidlo, alebo aj predajca auta v zahraničí, mali záujem pod cenu predávať, či za plnú cenu kupovať auto práve na Slovensku, s našimi rozbitými cestami a nevalnou povesťou „východnej Európy“. Podozrivé je tiež aj to, prečo by si niekto kupoval jazdené vozidlo, ktoré nikdy v živote ani nevidel. Združenie SOVA preto dôrazne upozorňuje, aby predávajúci a kupujúci nezasielali peniaze dopredu. Akákoľvek transakcia cez Western Union je krajne podozrivá! Viac tu.
|
Čo nájdete v príručke SOVA?Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
KONTROLA TECHNICKÉHO STAVU:
• Najprv hľadajte výrobné štítky alebo samolepky so servisnými údajmi. Nájdené údaje porovnajte so servisnou knižkou a súčasným stavom tachometra.
Lak
• Farbu a odtieň laku skontrolujte za denného svetla alebo pod žiarivkami, a to na všetkých miestach.
• Sledujte stopy brúsenia tmeliacich a gitovacích hmôt pod lakom, malé praskliny, zastriekané smeti, jamky, pozrite sa na hranky na laku v ohyboch a v okolí tesniacich a ukončovacích líšt, napr. pri dverách, oknách, na blatníkoch.
• Prezrite si okolie svetiel, smerových svetiel a tesnenie okien a pátrajte po jemnom zastriekaní lakom alebo zlom napasovaní. Pri striekaní blatníka len málokto demontuje svetlá alebo tesnenie okien, takže na nich často zostanú stopy po predchádzajúcom lakovaní.
• Dôvodom opráv a prelakovania častí karosérie môže byť často aj korózia – pozor na všetky odlupujúce sa a mrviace sa časti laku alebo výskyt pľuzgierikov, hlavne v namáhaných a v spodných častiach karosérie.
|
|
© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk |
|