Príbeh čitateľa: Bazár mi predal dovezené auto s garanciou, ktorú nakoniec negarantoval
Náš čitateľ Michal kúpil auto od dovozca, ktorý mu garantoval dobrý stav vozidla. Napriek tomu sa vozidlo začalo rozpadávať a dovozca začal strečkovať.
Dobrý deň prajem, chcel by som sa podeliť o moju skúsenosť s autobazárom ktorého praktiky isto nesúvisia so zásadami poctivého obchodného styku, teda „férovým jednaním“. Tohto roku vo februári som kúpil z Nemecka dovezené vozidlo za niekoľko tisíc eur od jedného bratislavského autobazáru. Vtedy som však netušil, že na opravy budem potrebovať ďalších takmer 1300 € .
Problémy odhalila až kontrola po kúpe v servise. Túto kontrolu mal garantovať tento predajca, ktorý ju zmluve aj deklaroval, ale nevykonal s vysvetlením, že to už nerobia. Pritom na svojej stránke i napriek upozorneniu zavádzali ďalších potenciálnych klientov do júna tohto roka. Uvedenú stránku mám doposiaľ uloženú nakoľko som predpokladal, že bude po mojich upozorneniach prepracovaná, i keď aj na novej stránke sú podobné sľuby.
Po kontrole v servise bola zistená poškodená manžeta poloosi a nadmerná korózia podvozku k veku vozidla. Následne porucha palivomeru , spojky a kulisy radenia. Na vozidle sa nedali bezpečne radiť rýchlosti čím vozidlo vykazovalo závady, ktoré neumožňovali riadne užívanie. Po oznámení daných skutočností predajcovi bola najskôr prisľúbená kompenzácia nákladov na opravy avšak následne po reklamácii sa postoj zmenil na zamietnutie s odôvodním že sa spoločnosť nebude podieľať na refundácii opráv môjho vozidla.
Nakoľko som predpokladal tieto problémy dal som si vyhotoviť znalecký posudok vozidla. Predajca neuznal ani znalecký posudok a odpovedal mi na reklamáciu dosť arogantným spôsobom, že celú reklamáciu neuznáva dokonca mi navrhol vozidlo reklamovať v Nemecku u predajcu cez ktorého bolo auto dovezené do SR. V odpovedi na reklamáciu bola moja požiadavka na zľavu v zmysle zákona vyhodnotená ako drzosť. Taktiež mi v emailovej komunikácii bola ponúknutá úhrada všetkých faktúr za opravy, ak im doplatím cenu vozidla ktorú som danými opravami navýšil. Vozidlo som kupoval v dobrej viere, možno trocha naivne , že sú i férové spoločnosti , ktorým nepôjde len o veľký zisk ale i spokojnosť zákazníka.
Bohužiaľ kvalita služieb, ktoré boli deklarované sú ďaleko za skutočnosťou. Môj prípad má súdnu dohru a veru nevyzerá nádejne.
Aktuality
27. októbra 2022 | Prečo dávajú policajti na autá červenú nálepku, takzvanú červenú bodku? Je to začiatok vážnych problémov v zahraničí
Červená nálepka na aute? V Nemecku nejde o vtip ani spôsob označovania áut vhodných na krádež, ide o dôležitú správu od nemeckej polície. A tá hovorí jasne: žartom je koniec, teraz môžete získať až 100-tisíc eurové pokuty. viac
18. augusta 2022 | Stočené kilometre: Aké krajiny sú na tom v Európe najhoršie?
Možno ste sa už niekedy stretli pri nákupe nového ojazdeného auta s úkazom, kedy kilometre nesedeli reálnemu opotrebovaniu auta. V takom prípade ide jasne o stočené kilometre a bohužiaľ aj slovenský sekundárny trh trpí touto neplechou. viac
2. februára 2022 | Točí sa vám hlava zo stočených kilometrov? Aj nám!
Stočenie kilometrov na tachometri sa posudzuje ako trestný čin, no zdá sa, na svojom čare nestráca ani po rokoch. viac
7. septembra 2021 | Predávate auto? Poradíme vám, čo zvyšuje a čo znižuje jeho cenu
Vlastné auto je pre množstvo ľudí jednou z najhodnotnejších vecí, ktoré vôbec majú. Automobil sa však rovnako ako každý iný spotrebný tovar časom opotrebuje. viac
29. júla 2021 | Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je v dobe pandémie ešte rizikovejšia
Po vyše ročnom trvaní pandémie koronavírusu sa situácia na trhu s ojazdenými vozidlami zhoršila, na trhu pribúdajú autá so stočenými kilometrami, z kriminálnej činnosti alebo vozidlá v zlom technickom stave, či exekúcii. viac