Príbeh podvedeného čitateľa: Kúpil som auto zo zahraničia

 

Auto som kupoval ešte minulý rok, jazdil som na ňom asi 3 mesiace a pokazila sa spojka. Samozrejme som dal auto do servisu, ale tam ma čakalo prekvapenie.

Bolo mi oznámeme že má podstatne viac chýb, ktoré sa pri výmene spojky ukázali v plnej kráse. Tečúci olej, poškodený výmenník oleja, prepúšťanie oleja turbodúchadlom, prepúšťajúce vstrekovače a podobne. Keď sa opravila spojka, fungovalo auto asi 2 týždne bez chyby.

Jedného dňa sa začal ozívať strašný rapot. Po následnej diagnostike bolo zistené, že je poškodený ešte aj diferenciál v prevodovke. V každom servise, ktorý som kontaktoval, mi bolo povedané, že auto musí mať viac ako len 138 000 km.

Tak som sa rozhodol pátrať po pôvode vozidla. Nakoniec som zistil, že auto bolo prevádzkované vo Fracúzsku v meste Etain ako taxislužba. Majiteľ mi potvrdil, že auto predal s počtom kilometrov 315 000, to mi potvrdil telefonicky aj mailom. Dokonca poslal aj kópiu predajnej zmluvy, lenže na predajnej zmluve je na 99% fiktívne meno a nesprávne údaje o adrese, napríklad PSČ iného mesta ako je tá a zadaná ulica v tom meste ani neexistuje.

Predpokladám, že to bol nejaký vynaliezavý Slovák, ktorý tam to auto kúpil a následne ho predal mne. Oklamal aj predávajúceho.

Auto bolo dovezené na Slovensko a bola na ňom vykonaná kontrola originality, bolo riadne poistené v poistovni a následne bolo prihlásené na dopravnom inšpektoráte.

Na internetovom bazári bolo prezentované ako vynikajúce auto, TOP STAV bez dalších investícii za cenu 7500 €. Pri podpise zmluvy nás ešte predajca oklamal, že vraj má problémy s daňami a musí navýšiť cenu na doklade. Napriek nášmu nesúhlasu využil našu chvíľkovu nepozornosť a cenu zadal 12 300 € .

Ked sme si vyžiadali z dopravného úradu doklady o registrácii vozidla, bola tam kúpna zmluva (ale nie tá pravá z Francúzska, ale presne taký zdrap papiera ako dal predajca aj nám). Až v tomto kontexte sme pochopili o aký obrovský podvod sa jedná. Vysmiali sa úradom, polícii a hlavne nám. Predajcu sme teda upozornili na tento problém a chceli sme tak odstúpiť od zmluvy.  Viac tu.

Zloženky z niekoľkých áut. Ako sa brániť lžiam v inzercii?

Osobnú skúsenosť so zatajovaním vážnej havárie ponúkanej ojazdenky Octavie má aj Pavel z Prahy. Ten sa pred dvoma rokmi vydal do niekoľkých pražských autobazárov, aby si vybral nové auto. V jednom z autobazárov ho zaujala tmavo modrá Octavia z roku 1999, ktorá bola podľa uvedených údajov nehavarovaná. Dohodol sa teda s predajcom na skúšobnej jazde, a potom požiadal, či by si mohol auto nechať skontrolovať priamo v servise. Pavel mal už dohodnutú prehliadku v autorizovanom servise. Hoci ho predajca chvíľu prehováral, nakoniec kontrolu povolil. V servise následne odhalili na karosérii podivné zvary v oblasti motoru, auto muselo byť ťažko havarované a následne pokútne opravené. "Keď som sa s autom vrátil do bazáru, tak som sa predajcu hneď spýtal, ako je možné, že majú v popise poznámku, že auto je nebúrané, keď je Octavia zjavne po ťažkej búračke? On mi len sucho odvetil, že teraz predsa auto búrané nie je", uvádza Pavel šokujúci zážitok. 

Viac nájdete tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
OVERENIE PÔVODU VOZIDLA Len zlodej „amatér“ dnes do SR privezie odcudzené vozidlo deklarovať ako dovezené z Holandska. Prax je taká, že zlodej pri procese legalizácie odcudzeného vozidla v SR pozmení aj krajinu jeho pôvodu! Ak teda zlodej odcudzí vozidlo napr. vo Francúzsku, tak ho bude v SR deklarovať ako dovoz napr. z Nemecka. Ak si takýto automobil necháte „prelustrovať“ v Nemecku, zistíte, že tam nie je evidovaný ako odcudzený a získate klamný pocit, že nie je dôvod k neuskutočneniu kúpy. Pravda bude bohužiaľ úplne iná.
V Slovenskej republike sa vozidlá kradnú veľmi ľahko. Denne zmizne priemerne pätnásť vozidiel. Od roku 2004 klesá počet ukradnutých automobilov, pričom objasnenosť prípadov zo strany polície je s malými odchýlkami na rovnakej úrovni. Liberalizácia európskeho trhu ojazdených vozidiel a voľná legislatíva, z krádeží áut výnosný biznis, s minimálnymi postihmi a samotná nedôslednosť majiteľov áut. Autá sú pre mafie skutočným lákadlom. Celková nahlásená a oficiálna škoda sa za minulý rok vyšplhala na 1,94 miliardy korún, čo je asi 40 percent škôd z celkovej majetkovej kriminality v Slovenskej republike! Automobilová kriminalita je obrovský biznis, v ktorom sa každoročne točia miliardy korún.

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk