Príbeh podvedeného čitateľa: Kúpil som auto zo zahraničia

Auto som kupoval ešte minulý rok, jazdil som na ňom asi 3 mesiace a pokazila sa spojka. Samozrejme som dal auto do servisu, ale tam ma čakalo prekvapenie. Bolo mi oznámeme že má podstatne viac chýb, ktoré sa pri výmene spojky ukázali v plnej kráse. Tečúci olej, poškodený výmenník oleja, prepúšťanie oleja turbodúchadlom, prepúšťajúce vstrekovače a podobne. Keď sa opravila spojka, fungovalo auto asi 2 týždne bez chyby. Jedného dňa sa začal ozívať strašný rapot. Po následnej diagnostike bolo zistené, že je poškodený ešte aj diferenciál v prevodovke. V každom servise, ktorý som kontaktoval, mi bolo povedané, že auto musí mať viac ako len 138 000 km.

Tak som sa rozhodol pátrať po pôvode vozidla. Nakoniec som zistil, že auto bolo prevádzkované vo Fracúzsku v meste Etain ako taxislužba. Majiteľ mi potvrdil, že auto predal s počtom kilometrov 315 000, to mi potvrdil telefonicky aj mailom. Dokonca poslal aj kópiu predajnej zmluvy, lenže na predajnej zmluve je na 99% fiktívne meno a nesprávne údaje o adrese, napríklad PSČ iného mesta ako je tá a zadaná ulica v tom meste ani neexistuje. Predpokladám, že to bol nejaký vynaliezavý Slovák, ktorý tam to auto kúpil a následne ho predal mne. Oklamal aj predávajúceho.

Auto bolo dovezené na Slovensko a bola na ňom vykonaná kontrola originality, bolo riadne poistené v poistovni a následne bolo prihlásené na dopravnom inšpektoráte. Na internetovom bazári bolo prezentované ako vynikajúce auto, TOP STAV bez dalších investícii za cenu 7500 €. Pri podpise zmluvy nás ešte predajca oklamal, že vraj má problémy s daňami a musí navýšiť cenu na doklade. Napriek nášmu nesúhlasu využil našu chvíľkovu nepozornosť a cenu zadal 12 300 € . Ked sme si vyžiadali z dopravného úradu doklady o registrácii vozidla, bola tam kúpna zmluva (ale nie tá pravá z Francúzska, ale presne taký zdrap papiera ako dal predajca aj nám). Až v tomto kontexte sme pochopili o aký obrovský podvod sa jedná. Vysmiali sa úradom, polícii a hlavne nám.   Viac tu.

Časté podvody pri kúpe ojazdeného auta

Jedným z najčastejších podvodov ako zarobiť na zákazníkovi je stáčanie najazdených kilometrov. Objavuje sa ale stále viac prípadov, kedy na aute bol zmenený rok výroby.Aj pán Anton si chcel kúpiť ojazdené auto. Zlej investícii sa vyhol preverením VIN čísla. Ako sám hovorí: "Auto bolo deklarované, že má 147-tisíc kilometrov, ale cez VIN číslo som zistil, že z Francúzska bolo dovezené v roku 2007, a už vtedy malo najazdené cez 157-tisíc kilometrov." A to nie je jediný podvod, s ktorým sa pán Anton stretol.        Viac tu.

 

Ukrajinský minister jazdí v ukradnutom aute

Nemecký denník tvrdí, že ukrajinský minister spravodlivosti jazdí v ukradnutom aute Mercedes, ktoré pôvodne patrilo dvom podnikateľom z Nemecka. Hoci toto auto technicky stále patrí leasingovej spoločnosti Mercedes, Ukrajina si automobil nechala. Tamojšie úrady totiž auto zabavili na hraniciach, predali ho vláde a ukrajinské súdy následne rozhodli, že auto nemusí byť vrátené.    Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 Motor
 
Po 15 min. jazdy vyskúšajte metódu mechanikovho semafora:
Metóda mechanikovho semafora: ČIERNA – MODRÁ – BIELA. Podľa farby dymu, ktorý vychádza z motora po zahriatí spoznáte mnoho aj bez meracích prístrojov.
 
- Čierny dym (v prípade dieselového motora) – motor je pravdepodobne veľmi opotrebovaný alebo má zle nastavené čerpadlo.
 
- Modrý dym – piestne krúžky prepúšťajú olej do valca alebo ventily netesnia. Motor je silne opotrebovaný.
 
- Biely dym – do spaľovacieho priestoru uniká voda z chladiaceho systému. Môže to byť zlé tesnenie pod hlavou motora alebo prasknutá hlava motora.
 
Príručku nájdete tu.

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk