Nedajte sa oklamať v autobazáriTohtoročnými povodňami boli zasiahnuté krajiny ako Nemecko, Rakúsko a Česko, odkiaľ sa k nám dováža veľké množstvo jazdených vozidiel, je preto takmer isté, že podobne ako po povodniach v roku 2002 na Slovensko dorazia zaplavené automobily. Najcitlivejšia na vodu je elektronika, ktorej sú moderné autá plné. Vodou zasiahnutá riadiaca jednotka či elektroinštalácia môže kedykoľvek zlyhať, čo môže byt pre posádku smrteľne nebezpečné. Zákazníci by si mali dať pozor na podozrivých a neserióznych predajcov. Vyplatí sa byť opatrní najmä pri kúpe drahších vozidiel, pri ktorých je riziko, že boli zatopené najvyššie. U jazdených modelov, ktoré sa predávajú za niekoľko tisíc eur, sa totiž podvodníkom odstraňovanie stôp po povodni ako sušenie či čistenie finančne nevyplatí.
10 tipov ako spoznáte zatopené auto: 1. Batožinový priestor: V kufri pod koberčekmi býva nalepený identifikačný štítok vozidla, ak tam nie je alebo je znečistený, je auto podozrivé. V batožinovom priestore si treba všímať koróziu. Voda sa sem totiž bežne nedostane, výnimkou je, samozrejme, zaplavenie. 2. Pach Interiéru: Ak v aute zacítite podozrivé pachy, zbystrite pozornosť. Vôňa interiéru je prvý bod, ktorý by si mal zákazník všímať pri podozrení na zatopené auto. Z materiálov, ktoré nasávajú vodu, ako napríklad sedačky, sa zápach pripomínajúci staré handry nedá úplne odstrániť. 3. Hlavový airbag: Ako spoznáte, že auto bolo celé pod vodou? Je to jednoduché. Stačí, keď jemne odtlačíte čalúnenie strechy v oblasti predných dverí. Je pod ním ukrytý hlavový airbag. Ak sú v tejto oblasti nánosy blata, je jasné, že auto bolo kompletne zatopené. 4. Rosenie: Bodom, ktorý netreba prehliadnuť, je prehnané rosenie. Ak sa vám pri skúšobnej jazde neustále zahmlievajú okná, napriek zapnutej klimatizácii, je jasné, že v aute je vysoká vlhkosť. 5. Kryt riadiacej páky: Stačí malý skrutkovač, ktorým vytlačíte kryt riadiacej páky. Aj tu kontrolujeme nánosy bahna, či jemného štrku, ktorý v oblasti radiacej páky či prevodovky nemá čo hľadať. |
Trest za stáčanie najazdených kilometrov
Združenie SOVA plne podporuje zavedenie trestnosti stáčania kilometrov. Poskytnutím informácii a prehľadu v tejto problematike prispieva potrebnými podkladmi k novelizácii. Stáčanie kilometrov na tachometroch motorových vozidiel by malo byť trestné. V novele Trestného zákona to navrhovali už niekoľkokrát aj poslanci opozície. Viac tu.
EÚ dosiahla kompromis o automobilových emisiách
Európska únia (EÚ) v pondelok schválila kompromisnú dohodu o znížení automobilových emisií. Tá podľa návrhu Európskej komisie (EK) stanovuje priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú všetky autá predané v EÚ od roku 2020, na úroveň 95 gramov na kilometer (g/km). Návrh dohody musia ešte oficiálne potvrdiť členské štáty EÚ. Viac tu.
Pozor, zákruta! Július Petrus, predseda združenia SOVA, odpovedal v relácii "Pozor, zákruta!" na otázky týkajúce sa novely zákona o trestnosti pretáčania kilometrov. Viac tu. |
Čo nájdete v príručke SOVA?Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
Polícia zabavuje autá hlavne v týchto prípadoch:
• na vykonanie potrebných úkonov, ak má podozrenie, že vozidlo súvisí so spáchaním trestného činu alebo priestupku,
• pri podozrení, že sú pozmenené identifikátory automobilu (kód VIN, číslo motora...),
• pri podozrení, že vozidlo či jeho časti sú odcudzené,
• v prípade, že s vozidlom bola v minulosti spáchaná trestná činnosť alebo sa k tejto činnosti použilo,
• pri akomkoľvek spore dvoch subjektov, v ktorom je podané trestné oznámenie (predmetom sporu je aj vozidlo).
Väčšina týchto okolností vychádza najavo až po zakúpení automobilu a vopred sa takmer nedá zistiť.
|
|
© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk |
|