Bazár mi predal dovezené auto s garanciou, ktorú nakoniec negarantovalSOVA často dostáva aj sťažnosti na dovozcov vozidiel zo zahraničia. Zákazníkom sľubujú, že im zo zahraničia dovezú kvalitné ojazdené vozidlo a nakoniec to tak nie je. O podobnej skúsenosti nám napísal aj náš čitateľ. Tohto roku vo februári som kúpil z Nemecka dovezené vozidlo za niekoľko tisíc eur od jedného bratislavského autobazáru. Vtedy som však netušil, že na opravy budem potrebovať ďalších takmer 1300 € . Problémy odhalila až kontrola po kúpe v servise. Dobrý stav auta mal garantovať tento predajca, ktorý dôkladnú kontrolu auta zmluvne aj deklaroval, ale nevykonal s vysvetlením, že to už nerobia. Pritom na svojej stránke i napriek upozorneniu zavádzali ďalších potenciálnych klientov až do júna tohto roka. Uvedenú stránku mám doposiaľ uloženú nakoľko som predpokladal, že bude po mojich upozorneniach prepracovaná, i keď aj na novej stránke sú podobné sľuby. Po kontrole v servise bola zistená poškodená manžeta poloosi a nadmerná korózia podvozku k veku vozidla. Následne porucha palivomeru, spojky a kulisy radenia. Na vozidle sa nedali bezpečne radiť rýchlosti čím vozidlo vykazovalo závady, ktoré neumožňovali riadne užívanie. Po oznámení daných skutočností predajcovi bola najskôr prisľúbená kompenzácia nákladov na opravy avšak následne po reklamácii sa postoj zmenil na zamietnutie s odôvodním, že sa spoločnosť nebude podieľať na refundácii opráv môjho vozidla. Nakoľko som predpokladal tieto problémy, dal som si vyhotoviť znalecký posudok vozidla. Predajca neuznal ani znalecký posudok a odpovedal mi na reklamáciu dosť arogantným spôsobom, že celú reklamáciu neuznáva dokonca mi navrhol vozidlo reklamovať v Nemecku u predajcu cez ktorého bolo auto dovezené do SR. V odpovedi na reklamáciu bola moja požiadavka na zľavu v zmysle zákona vyhodnotená ako drzosť. Taktiež mi v emailovej komunikácii bola ponúknutá úhrada všetkých faktúr za opravy, ak im doplatím cenu vozidla ktorú som danými opravami navýšil. Vozidlo som kupoval v dobrej viere, možno trocha naivne, že sú i férové spoločnosti, ktorým nepôjde len o veľký zisk, ale i spokojnosť zákazníka. Bohužiaľ, kvalita služieb, ktoré boli deklarované sú ďaleko za skutočnosťou. Môj prípad má súdnu dohru a veru nevyzerá nádejne. Viac nájdete tu. |
Len 30% predajcov áut v SR je v zisku!Reportáž zisťuje že jediným, či presnejšie hlavným zdrojom príjmov autorizovaných predajcov je autoservis, a je zrejmé, že opatrenia predajcov budú smerovať k tomu, aby bol čo najziskovejší. Čo to znamená? Rýchle, neodborné opravy, nevyžiadané výmeny, alebo dokonca klamstvá na úrovni výmeny nevymenených dielcov. Odhaduje sa, že až 40% áut na cestách EÚ je opravených neodborne! Pri celkovom počte 232 miliónoch registrovaných áut v Európe sa jedná o vyše 90 miliónov áut. A dá sa len polemizovať o tom, koľko z nich je opravených neodborne na úrovni správnej funkcie prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Šance, že si aj v západnej Európe kúpite neodborne a nekvalitne servisované jazdené auto nie sú malé. Ak sa jedna o auto, ktoré bolo súčasťou strednej, alebo ťažšej dopravnej nehody, hrozí, že auto už nie je schopné svoju posádku ochrániť podľa miery bezpečnosti nastavenej výrobcom. A tu sranda naozaj končí. Na Slovensku trh s dovezenými autami stále prekvitá, predaj jazdených áut je nezriedka aj o čosi väčší ako predaj nových áut. Viac nájdete tu. |
Čo nájdete v príručke SOVA?Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
SOVA je tu pre Vás
Cieľom SOVY je chrániť práva vlastníkov automobilov. Zasadzujeme sa o to, aby nedochádzalo k situáciám, kedy sa v bazároch a v inzerátoch bežne ponúkajú ťažko havarované, ukradnuté alebo inak právne závadné automobily. Tieto autá musia zmiznúť z trhu! Presadzujeme sprehľadnenie predaja ojazdených automobilov, zvýšenie bezpečnosti na cestách a omladenie vozového parku v Slovenskej republike. Vstupom do EÚ výrazne vzrástol počet dovážaných automobilov. S ním ale rastie aj počet dovážaných vrakov, totálne havarovaných a ukradnutých áut. V tejto brožúre získate informácie, ktoré by ste mali vedieť skôr, než si kúpite alebo necháte priviezť ojazdený automobil. Ak už nejaký vlastníte, overte si, či ste nenaleteli podvodníkom.
|
|
© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk |
|